torsdag 23. oktober 2014

Ost å skinke muffins


Fikk lyst å noe raskt å enkelt å godt igår, å siden det var regnvær igår så var det perfekt bakevær.
Men hadde ikke helt tålmodigheten til lang hevetid, så da fant jeg ut jeg vil lage muffins.
Jeg hadde ost å skinke, så da ble det ost å skinke muffins.
Grunnoppskriften fant jeg på tine.no.


Til ca 10 store(17mellomstore)
-5dl hvetemel
-2ts bakepulver
-1/2ts salt
-1ts paprikapulver
-100gr revet ost
-100 gram kokt skinke/salami
-2 egg
-2dl melk
-1dl smeltet smør.

Pynt:
-1dl revet ost
2ts valmuefrø

Slik gjøres det:
1. Sett stekeovnen på 200'C.

2. Bland sammen alt det tørre i en bolle eller i en foodprocessor.
Jeg tilsatte litt mer paprikapulver + litt hvitløkspulver å litt chilli pulver. Prøv deg frem med det krydderet du liker best. Om du vil ha mer pizzasmak så tilsett 1-2 ts tørket oregano.

3. Tilsett revet ost å strimlet kokt skinke i deigen. Rør det sammen.

4. Smelt smør.

5. Bland sammen smeltet smør, egg å melk, å hell det i melblandingen. Bland alt godt sammen.
Deigen blir klissete.

6. Fordel deigen i muffinsformer (ca 3/4 fulle), la de gjerne stå i ett muffinsbrett. Da blir de stødigere.
Strø på litt ost å valmuefrø på toppen av hver muffins. 



7. Stek i ca 15 min, midt i ovnen.


La de avkjøle på rist.


8. Fint å fryse ned, bare varm opp litt i stekovnen før servering. :)

Nyt når det enn måtte passe, gjerne en kosestund med Strikketøyet kanskje? 



Flott i nistepakken:)



2 kommentarer:

♥ koselig med en liten hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails