fredag 22. februar 2013

Egg cocotte/ bakt egg


Forrige helg så hadde jeg så lyst til å prøve ut en ny eggerett! :) 
Så søkte opp egg på matprat.no, å der fant jeg ut denne, Egg Cocotte eller bakt egg på norsk, som jeg måtte bare prøve ut! :)

Du trenger til 4:

4 stk egg
½ ss margarin til smøring
1 dl revet hvitost
4 ss crème fraîche orginal, 35 %
8 stk rød cherrytomat
salt og kvernet pepper
1 ss hakket frisk timian
4 skive grovt brød


Slik gjøres det:

Forvarm ovnen til 220°C. Smør små porsjonsformer med margarin

.
Dekk bunnen med revet ost. Idag har jeg brukt mozzarella ost :)


Del cherrytomat i to 


og tilsett sammen med crème fraîche. 


Knekk ett egg i hver form


og dryss over salt, pepper og timian.


2. Sett formene på en rist midt i ovnen. Bak i ovn i 10-15 minutter.


Server med godt brød, gjerne ristet noen minutter i ovnen.



Serveres med en gang, gjerne til gjester!


Ha en flott helg alle sammen! 


Så håper jeg dere som har vinterferie denne uken, koser dere ekstra mye!

PS:Hvis ønskelig så er det godt å ha oppi cremè Fraichè blandingen litt kuttet grønnsaker, sopp, eller skinke. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

♥ koselig med en liten hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails