søndag 10. juli 2016

Vannmelon pinneis

På tide å blåse litt støv av bloggen å blogge litt igjen! 

Det er midten av sommern allerede å jeg har endelig fått tak i ispinneform jeg har sett etter lenge. :) 
Så nå skal jeg prøve å lage mange forskjellige ispinner fremover, både fruktispinner å andre godbiter :)

Kom over en veldig flott blogg hvor hun lager mye is å ispinner så jeg kommer til å prøve alle hennes iser fremover, så bare å følge med :)  sjekk bloggen hennes her: http://www.biggerbolderbaking.com

Jeg har startet med å prøve ut vannmelon, fordi jeg elsker vannmelon.
Her fant jeg oppskriften på YouTube.

Man trenger: 
1.kopp vannmelon i biter(kun det røde)
1/2 kopp kokosmelk 
1/2 kopp kokosmelk farget grønn

Kjør vannmelonbitene i en foodprossesor/ blender til en våt purè.

Fyll formen nesten full, men la være igjen litt plass til kokosmelken.

Sett i fryseren i ca 30 min, så det får stivnet litt. Hell så litt hvit kokosmelk oppi formen, men la det fortsatt være igjen litt plass til den grønne kokosmelken.

Sett tilbake i fryseren å la stå nye 30.min å hell så den grønne kokosmelken til formen er full. 
Sett tilbake i frysern å la stå i minst 6timer, helst natten over. 

Før servering tegn på noen "frø" med litt svart matfarge. 

Nyt!



2 kommentarer:

♥ koselig med en liten hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails