søndag 19. september 2010

Cashew cookies


Hva er vel bedre enn cookies....her er en variant med sjokolade og cashew nøtter. Jeg er medlem i en klubb som heter hjemmebakt, hvor jeg fant denne oppskriften!

Til 24 stykker trenger du:
200 gram smør eller margarin
3 dl sukker(jeg brukte 100gram hvit og 200gram brunt)
2 ts vaniljesukker
2 egg
4 dl hvetemel
2 ts bakepulver
75 gram mørk sjokolade
75 gram (ca 1 1/2dl) cashewnøtter

Slik gjøres det:

sett ovnen på 175 greader.
Rør smør,
hvit sukker,
brunt sukkker(valgfritt)
og vaniljesukker
smidig med en håndmiker eller  lignendes.
Tilsett eggene,
og rør godt.
Bland inn hvetemel og bakepulver,
og ha det i røren.
Grovhakk sjokoladen
og nøttene,
og ha i sjokoladen,
Og nøttene i røren.
Bland forsiktig til en kompakt deig.
Fordel røren med små posjoner
med ett par cm mellomrom på en stekeplate med bakepapir.
Stek kakene midt i ovnen i ca. 12 minutter, eventuelt lengre. Se ann.
 La dem avkjøles på rist!|
Hvis kakene smeltet sammen i ovnen så løsne de forsiktig fra hverandre

Serveres gjerne med ett kaldt glass melk!


2 kommentarer:

  1. De så farlig gode ut. Jeg elsker kjeks, og jeg elsker cashewnøtter, så dette må bare bli en sikker kombinasjon. :-)

    SvarSlett
  2. Ja, de er skikkelig farlig gode ja....får bare lyst til å ta en til og en til og en til...hehe...

    SvarSlett

♥ koselig med en liten hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails