tirsdag 22. mars 2011

Tigermuffins


Jeg har fått i oppdrag fra min bror om å lage muffins til navnefesten til dems lille datter som vi skal på til helga!

Så derfor har jeg satt i gang med å lage muffins til den store gullmedaljen! Jeg har bestemt meg for å lage 4 slag, og den ene av slaget er Tigermuffins. Jeg fant oppskriften inn på det søte liv
Til ære for lille niesen min, så brukte jeg mimmitroll muffinsformer idag som jeg har fått av sponsoren min kalasform.
Dessverre var kameaet mitt strømtomt så fikk bare tatt ett bilde med mobilkamera når muffinsene var ferdige!


Ingredienser:200 g smør
180 g sukker
3 store egg
300 g hvetemel
1 ts bakepulver
0,5 dl melk

Til mørk deig:
0,5 dl melk
2 ss kakao

Til lys deig:
1/2 appelsin

Fremgangsmåte:Pisk mykt smør og sukker til smørkrem. Pisk inn eggene, ett om gangen. Sikt sammen mel og bakepulver. Rør dette inn i deigen vekselsvis med melken.

Del deigen i to deler. Bland 0,5 dl til med melk og kakao i den ene delen. Bland revet appelsinskall og presset saft av 1/2 appelsin i den andre delen.

Ha papirformer i muffinsbrett (se tips). Fyll lys og mørk deig i formene i tre lag til de er ca 3/4 fulle. Du kan variere med å begynne med mørk eller lys deig.

Stekes midt i ovnen ved 175°C i ca 20 min. Avkjøl i noen minutter før muffinsene forsiktig hvelves ut av muffinsbrettet.

Tips:Muffinsene holder fasongen best om du setter papirformer i muffinsbrett. Har du ikke muffinsbrett, bør du bruke doble papirformer og ikke fylle formene med enn halvfulle.

"Tigermuffins" er fine å fryse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

♥ koselig med en liten hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails