torsdag 3. november 2011

Cheddarcupcakes stappet med godsaker



Blir visst en muffins oppskrift idag også, men denne gangen er det matmuffins som står på tapeten.

Her har jeg laget deilige cheddarmuffins med løk og bacon og med ett lite hint av krutt, nemlig cayene pepper..

En slik deilig muffins passer ypperlig som en lett lunsj, eller kanskje ta med på tur i sekken...
Uansett, så smaker det nydelig...

Hovedoppskriften fant jeg nok en gang i cupcake boka lekende lett Cupcakes av Paul Løwe.

Har endret litt på oppskriften utifra hva jeg hadde i kjøleskapet.

Du trenger til 12 store eller 25 små

4 dl hvetemel
1 1/2 ts bakepulver
1 ts salt
1/4 ts cayennepepper (vær forsiktig, jeg klarte å ta i altfor mye denne gangen!! )
4 ss kaldt smør i biter
1 løk
2 dl revet cheddarost
4 skiver bacon oppkuttet i biter
1,5 dl melk

Slik gjøres det..

Start med å kutte opp bacon og fres det i pannen til det blir sprøtt.


Kutt opp løk.


Tilsett så hvetemel, bakepulver, salt og cayennepepper i en bakebolle og rør om..


Ha i smør i biter, og bruk hendene til å arbeide smøret inni melet til en konsistens som blir kornete.


Tilsett cheddar


løk,


melk


og arbeid deigen godt sammen.

Tilsett det stekte baconet til slutt og rør godt om..

Idag bruker jeg disse søte formene ifra kalasform. De er litt høyere enn vanlige muffinsformer, og passer ypperlig til slike type muffinser.. De har også mange andre flotte former, både store å små..


Fyll muffinsformene ca 3/4 fulle.

Stek dem midt i ovnen på 180 grader i ca 20 minutter for de store(di jeg bruker idag) og ca 12 minutter for de små.


Avkjøl muffinsene på rist, før du nyter en deilig lunken muffins....

Velbekomme!


Åhh, denne blir med meg til lunsjen imorgen...
Gleder meg....




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

♥ koselig med en liten hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails