torsdag 17. juni 2010

Daimcookies


Jeg fikk denne oppskriften på Daimcookies av ei på ett forum jeg henger på, så jeg vil absolutt dele denne gode oppskriften med dere også!

200 gr. margarin (romtemp)

200 gr. melis

1/2 dl. karamellsaus, jeg bruker smil topping (kan også bruke lys sirup)

250 gr. hvetemel

2 ts vaniljesukker

2 ts drikkekakao (toppet)

1 ts bakepulver (toppet)

100 gr. daimkuler Eller 2 plater med daim sjokolade som hakkes i småbiter.

Slik gjøres det!
Rør margarin og melis hvitt.

Bland så inn karamellsaus(her bruker jeg smil topping) ,

Ha så i Hvetemel,

kakao

vaniljesukker

og bakepulver.


Ha så i daimkuler/ eller
hakket opp daim plater i småbiter.

Kjør så hele deigen blir til en litt kompakt seig deig.

Bruk en barneskje, og plasser passe store klumper utover ett bakepapir

(13-15 stk av gangen)
Stek kakene ved ca 170 garder i 12 minutter og la kakene avkjøles på stekeplata..

NB!!!! Det er stor forskjell på ulike stekovner så følg med under steking. Kulene med kakedeig skal smelte og renne utover. Vær forsiktig så de ikke stekes for lenge.. Daim Cookies skal være seige i midten!!

Kos deg med disse cookiesene sammen med barna og ett glass kald melk!
Bon apetitè!

4 kommentarer:

  1. nammmmmmm, perfekt sommeraktivitet med barna i disse kaaaalde tider...

    SvarSlett
  2. Oi oi, dette så godt ut. Jeg er skikkelig svak for alle slags kjeks, og så elsker jeg Daim, så perfekt kombinasjon. :-)

    SvarSlett
  3. Ja, disse ble kjempegode :)

    SvarSlett
  4. Lagde disse idag igjen, de er sååå gode :)

    SvarSlett

♥ koselig med en liten hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails