tirsdag 15. juni 2010

Panna Cotta med sjokoladesaus

Jeg fikk så lyst til å prøve å lage panna cotta for første gang, så da fant jeg en oppskrift inne hos Trines mektige matblogg jeg fikk lyst til å prøve!

1 boks kremfløte

1/2 vaniljestang

1-1,5 ss sukker

2 gelatinplater

Sjokoladesaus


Slik gjøres det:

Ha fløten i en kjele

Og ha oppi vaniljestangen.

Kok opp fløten

Ta kjelen av platen og la det stå i 20 minutter.

 Fjern vaniljestangen

 og tilsett sukkeret og rør om.


Bløtlegg gelatinplatene i kaldt vann i ca ett minutt til de er myke.

Klem ut vannet

og ha i fløten.
 
Rør om.

Fylles i fire former/glass og settes kjølig i minst 3-4 timer.



Ha på sjokoladesaus rett før servering.

 Pynt gjerne med et jordbær eller annen bær/frukt


Velbekomme!

5 kommentarer:

  1. Pannacotta er ein absolutt dessertfavoritt her i huset...Har ikkje prøvd med sjokoladesaus enno, men det såg absolutt freistande ut:0)

    SvarSlett
  2. Ble det ikke veldig søtt? Jeg har laget den selv og synes den var herlig enkel og god, men jeg brukte nektarinsalat. Har også laget den med bringebær, men det ble for mye smak av bringebærene. Tror jeg skal prøve med jordbær bare de gode, smakfulle kommer.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for koselige kommentarer på matbloggen min!

    Panna Cotta er en enkel og alltid velsmakende dessert, som kan varieres i det uendelige. Anbefaler deg å prøve en litt mer syrlig utgave, som du finner her: http://trineblogg.blogspot.com/2010/04/syrlig-panna-cotta-med-nektarinsalat.html

    Trine ;)

    SvarSlett
  4. mmm... panna cotta er så godt, og så lett å lage når man skal ha gjester da! Skal prøve denne panna cotta'en, men kanskje med den mer syrlige utgaven. Ble det ikke vel søtt med sjokoladesausen?

    SvarSlett
  5. Tusen takk for så masse hyggelige komentarer!
    Ja, denne med sjokolade ble litt vel mektig, så takk for tipset Trine, det skal jeg absolutt prøve ut til helga:)

    SvarSlett

♥ koselig med en liten hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails