fredag 16. mars 2012

Urte og tomatfritatta

Dette er en deilig lunsj, som man fint kan servere med en salat eller ett godt brød på siden. Fant oppskriften på www.dinmat.no

Jeg har vært så heldig å få lov til å prøve ut en Herb Mill, eller urtekutter, på norsk fra Microplane, av min sponsor Hamonoya i København.

 Den kutter urter veldig fint, uten å rive i stykker urtene, som gjør at det beholder friskheten i urtene.
Den har siltynne knivblader.

Den har romslig plass til masse urter.


Urtekuttern er like lett å bruk, som ostekvernen jeg prøvden for en liten stund siden.
 Det er i samme serien, heter Easy Prep serien. Det er bare å vri rundt kverna, akkurat som om du skulle ha kvernet pepper.Utrolig enkle i bruk, og veldig flott at alt går i oppvaskmaskinen. Den har ett godt grep å ligger godt i hånden å jeg syntes den er såpass fin at den skal bare stå på bordet, til servering.


Idag har jeg prøvd ut med basilikum, siden jeg syntes basilikum er perfekt til tomater.


Til 4 trenger du:
6  egg
6 ss vann
1 løk
1 dl friske urter
2 tomater
1 dl revet hvitost
salt og pepper
smør til steking
assortert salat
Framgangsmåte:
Vask og skjær løk i skiver.

Skjær tomater i skiver, eller bruk cherrytomater som du deler i to.


Ha egg i en bolle og tilsett vann,

salt og pepper.


Pisk det lett sammen.



Fres løken i litt smør til det blir mykt..
 
Mens løken stekes, så finner du frem friske urter.


Ha oppi urtene i urtekutteren,
ha lokket på plass..


å bare begynn å kvern urter.

ha en bolle el til å samle opp det oppkuttede urtene..


Hell eggeblandingen over den stekte løken.

og ha i tomater,

kutt urter rett oppi frittataen,

 og til slutt ost.

sett på lokk.

La pannen stå ved svak varme til retten har stivnet.

Pynt med basilikum på toppen.


Velbekomme!


Hvis ønskelig så er det bare å kverne over litt mer urter..


Jeg vil takke Hamonoya for at jeg har fått lov til å teste ut denne fine urtekuttern. Den er superenkel i bruk og den kommer til å bli fast interiør i matlagingen min. Tusen takk! :)

Hvis dere har lyst på en slik selv, kan dere kjøpe den på traktøren og kitchn her i Norge! :)


1 kommentar:

  1. Så spennende å få prøve nye ting til kjøkkenet :)

    Koselig at du er med på min giveaway! Masse lykke til!

    Klem fra Hilde

    SvarSlett

♥ koselig med en liten hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails