tirsdag 1. februar 2011

Kylling i urtesaus


Her kommer en nydelig kyllingrett som jeg fant inne på LCHF bloggen 
Den var utrolig rask å lage, når man får uventede middagsgjester.

Til 4 personer

smør
4 kyllingfileter
nykverrnet pepper
1 boks (200 g) cherrytomater
3 ss pesto
2 dl creme fraîche
frisk basilikum og/eller timian (hvis du har)

Slik gjøre det:

Stek kyllingfiletene i smør til de har fått fin farge på begge sider, og er nesten gjennomstekt. Krydre med pepper.

Del cherrytomatene i to og ha dem i pannen sammen med kyllingen. La dem steke i et minutt eller to.

Ha i creme fraîche

 og pesto og rør godt rundt.

La koke et par minutter, dryss litt ferske urter over retten og server med for eksempel litt salat ved siden av.

 velbekomme!

3 kommentarer:

  1. Ahhhh dette så godt ut! Nå ble jeg sulten :)

    Boka jeg leser nå virker ok, men jeg er bare kommet til s 70. Får ikke lest så mye av gangen med turboprinsen!

    Om du liker litt morsomme bøker med litt kjærlighet kan jeg anbefale alle bøkene til Sophie Kinsella. Og liker du krim er jeg en stor fan av Jo Nesbø. Ellers koser jeg med med Bølgen og Mois store bok om mat og vin ;)

    Du skal få høre mer om boka når jeg har dannet meg opp en skikkelig mening :)

    Ha en fin kveld og tusen takk for at du tok deg tid til å stemme på lua mi ♥

    Klem fra Hilde

    SvarSlett
  2. Takk for svar Hilde:)

    Veronika: Ja, veldig godt og så raskt og enkelt:)

    SvarSlett

♥ koselig med en liten hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails