fredag 4. februar 2011

Ovnsstekt Sei med cherrytomater

Jeg fant en oppskrift i allers som jeg fikk lyst til å prøve.

Denne er til 4:
600 gram fiskefilet feks sei
1 ts salt
2 ss smør
1 boks med cherrytomater
1 sjarlottløk/vårløk

Dressing
sjarlottløk eller vårløk
cremefraiche
salt
grønt krydder, for eks basilikum

Dette var den opprinnelige oppskrift -jeg plusset på den med fiskekrydder og olivenolje med sitron pluss litt sjarlottløk. Men for en finere farge, kan vårløk brukes, men jeg hadde ikke det idag!

Slik gjøres det:
Sett ovnen på 200 grader.
Sett på poteter.
Fisken deles i passe serveringsstykker -

saltes og peppres:
og krydres med valgfritt krydder, jeg bruker  Santa maria Seafood and fish, syntes den er så god på fisk.
og stekes lett i en stekepanne
Deretter legges fisken i smurt ildfast form og cherrytomater strøs rundt fisken - jeg heller litt olivenolje med sitron over tomatene, og har en oppkuttet sjarlottløk/vårløk over fisk -og formen settes i ovnen ved 200 grader i 20 -25 min -til fisken er gjennomkokt.
Mens fisken står i ovnen lages dressingen.
Ha i Creme fraiche i en liten skål.
, finhakket sjarlottløk/vårløk
 og salt  og grønt kdrydder,
og røres sammen til en dressing til fisken -smak dere frem ønsket smak.
La den stå kaldt til den skal brukes.

Server fisken med tomatene, kokte poteter og dressingen.
Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

♥ koselig med en liten hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails