fredag 14. mai 2010

Enkel omelett med masse godt inni


Idag er det fridag og da fikk jeg lyst til å diske opp med en litt god frokost til meg og min kjære! Og så kom jeg på at omelett var lenge siden vi har hatt. Så ta tok jeg opp de grove rundstykkene jeg hadde bakt tidligere så satte jeg igang med omeletten!

Til 2 personer trenger du:
2 egg
2 ss vann
litt gressløk
litt skinke
halv paprika
raspet ost
1 tomat i terninger
salt og pepper

Slik gjøres det!

Skjær skinke i strimler,

 paprika i biter og tomat i terninger.


Knekk eggene opp i en bolle, tilsett vann og pisk lett sammen.
Tilsett litt salt, pepper og gressløk.
Stek på middels varm pann  med smør i.

Dytt litt på eggeblandingen slik at alt fordeler seg i panna.

Når den er halvstekt har du på fylllet på den ene siden
og legger andre eggesiden over fyllet.
Stek videre i noen minutter og legg over på en talerken slik at man kan forsyne seg, 
Serveres med nybakt grove rundstykker eller annen form for brød.

Velbekomme. 

'

4 kommentarer:

  1. Inspirert av deg ble det jammen omelett på meg til middag i dag! :)

    SvarSlett
  2. Så flott jeg kan inspirer litt :)Her blir det ananassmoothie imorgen:)

    SvarSlett
  3. Så flink du er ..;) Her var det mange gode tips jeg skal ta med meg videre;)

    sisiline.blogg.no

    SvarSlett
  4. Nå fikk jeg lyst på omelett

    SvarSlett

♥ koselig med en liten hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails