lørdag 22. mai 2010

Svinefilet i fransk sennepssaus

Idag prøvde jeg ut en ny rett som var både enkel og rask å lage, og smakte godt også, for de som liker sennep da!!
Oppskriften fant jeg i bladet: spis bedre.Opprinnelig serveres denne retten med ris til, men idag byttet jeg ut risen med potetkuler, eller pommes noisettes som det vel egentlig heter på fagspråket.

Til 4 personer trenger du
600 gram svinefilet
1-2 ss smør
1 ts salt
2krm nykvernet pepper
1 løk
1-2 ss grovkornet fransk sennep
2 dl cremè fraìche
1/2 ts salt

Tilbehør:
En pose pommes noisettes eller ris etter ønske
Gjerne 200 garm sukkererter

Slik gjøres det:
Kutt svinefilet i 2 cm tykkeskiver.

Smelt smør i en steke panne og brun svinestrimlene raskt.

I mens så kryddes svinestrimlene med salt og pepper.


Legg de ferdigstekte svinestrimlene i en bolle.

Hakk løk:

og brun løken i pannen med litt smør.

Tilsett sennep

og Cremè Fraìche

Og rør godt sammen.

Tilsett så svinestrimlene i sausen

Og la det småputre sammen i ca 5 minutter.

Serveres med en gang sammen med ris eller pommes noisettes.

Velbekomme!

2 kommentarer:

  1. Nam. Jeg vedder på at den er god, for jeg lager noe lignende med Dijon-sennep og hel kyllingfilet i stedet for svinekjøtt. Jeg elsker sennep, og er alltid glad for nye måter å bruke det på. :-)

    SvarSlett
  2. Ja, denne syntes jeg ble kjempegod og jeg skal absolutt prøve med kylligfilet til denne oppskriften også:)

    SvarSlett

♥ koselig med en liten hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails