søndag 23. mai 2010

Prosjekt urtehage

Jeg har alltid kjøpt friske urter i butikken, men nå har jeg lyst til å ha friske urter hjemme, så jeg skal prøve å lage meg en liten "urtehage".

De jeg har sådd er:

Basilikum
Gressløk
sitronmelisse
Dill
Tomater
Og rosmarin
Skal også plante persille, men glemte helt av å kjøpe det!
Hvis dere har noen andre forsalg til urter man pleier å bruke mye så si ifra!

Jeg er spent på hvordan dette prosjoktet går!!

Dag 1.
Sådd urtene i vinduskasse, lagt plastikk over:!

To be continued!

9 kommentarer:

  1. Takk for dine koselige kommentarer!
    Jeg har litt urter i haven som kommer igjen hver år, mynte, løpstikke, timian, gressløk.
    Det er så deilig å kunne plukke egene urter å ha i maten.
    Klem : )

    SvarSlett
  2. Vi prøver til stadighet på urter, med varierende hell :-)
    Siste prosjekt er verandakasser hengende rett utenfor kjøkkenvinduet slik at det bare er å åpne vinduet og strekke seg litt ut :-)

    SvarSlett
  3. Takk for masse tips Gry! Timian og mynte glemte jeg helt av. det skal jeg også plante§ :)

    Ugla: Ja, det er det som er planen her også. Har sådd i den kassa, så har tenkt til å henge den ut etterhver:)

    SvarSlett
  4. Du burde prøve oreagno også :-) Den kommer igjen år etter år. Jeg kjøpte en oreganoplante på matbutikken og den vokser som bare det!

    SvarSlett
  5. Ja, oregano ja, så klart!! Takk for tipset:)

    SvarSlett
  6. Er ikke mynte sånn at den overtar hele hagen omtrent? Peppermynte var hvertfall litt sånn. Hadde det i verandakassa der vi bodde før, og jeg var redd den skulle overta verandakassa til naboen i etasjen under...
    Ellers er rød basilikum skikkelig dekorativt i salater :)
    Spennende prosjekt du har på gang!

    SvarSlett
  7. Cecilie: Det vet jeg ikke, men nå har det begynt å spire bittelitt:) Det er utrolig gøy:)

    SvarSlett
  8. Så moro! Du må holde oss oppdatert om kjøkkenhagen din :)

    SvarSlett
  9. Det skal jeg! Har tatt nye bilder idag:) Så kommer snart innlegg om det:)

    SvarSlett

♥ koselig med en liten hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails