søndag 18. april 2010

Corn Flakes Banana Muffins


Corn Flakes Banana Muffins" er amerikanske muffins som er laget med most banan, brunt sukker, krydder og corn flakes. Muffinsene er lettlagede og saftige! Oppskriften gir 6 store muffins + 7 små eller ca 15 mellomstore.
Denne oppskriften fant jeg inne på
www.detsoteliv.no














 Ingredienser:

5 dl corn flakes
3/4 dl melk
0,5 dl matolje
1 egg
2 store bananer
100 g brunt sukker
1 ss bakepulver
0,5 ts kanel
0,5 ts muskat
3 dl hvetemel

Ha corn flakes i en bolle


 og hell over melk

og olje.
La dette stå i 5 min og bløtgjøre seg.

 Tilsett lettpiskede egg

og most banan
(bruk gjerne stavmikser til å mose bananene).

Rør inn brunt sukker,

 bakepulver,

 krydder

og til slutt hvetemel.


Ha papirformer i muffinsbrett (se tips) og fyll hullene 3/4 fulle med deig.

Stekes på rist midt i ovnen ved 200°C i 20 min.

 Avkjøles litt i formen før muffinsene løsnes fra formen med en kniv og forsiktig hvelves ut.

Disse er store
Og disse er små
Tips:
Det er riktig at det skal være 1 ss bakepulver i oppskriften (ikke skrivefeil for ts).

Muffinsene blir flotte hvis du bruker muffinsbrett. Har du ikke muffinsbrett, kan du bruke doble papirformer i stedet. Ikke fyll formene for fulle, ellers renner deigen over under steking. Du vil da få flere og mindre muffins, som trenger litt kortere steketid.

2 kommentarer:

  1. Hei! Takk for hyggelige kommentarer på bloggen vår :-)

    Wow, bloggen din er jo kjempefin! Jeg synes det er veldig stilig at du tar bilder underveis i "prosessen". Jeg legger deg til i blogglisten min slik at jeg kan følge med på deg fremover.

    Ha en fin kveld!

    Maria

    SvarSlett
  2. Takk for det Maria:)
    Ha en flott lørdagskveld:)

    SvarSlett

♥ koselig med en liten hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails