mandag 17. januar 2011

Marsmellows kake fra grys kjøkkenskriverier

Jeg fant denne oppskriften like før nyttårsaften inne på Grys kjøkkenskriverier. Og da fant jeg ut at denne skal jeg prøve å lage til nyttårsaften. Som sagt, som gjort, men min ble litt godt stekt, som kan sees på bildet her, ble litt travelt på nyttårsaften, Men den smakte godt for det! Glemte å ta bildet etter jeg tok den ut av formen, men skal gjøre det neste gang.

Marshmallowskake:


bunn og topp:

250 g hvetemel

50 g havregryn

50 g sukker

200g kaldt smør

1 ts pepperkakekrydder eller 1 ts kanel(kan utelates)

2 ss kaldt vann



Fyll:

300 g sjokolade

ta den du liker best

1 pose Marshmallows(250 g)



Lag deig av mel,

havregryn,

smør,



sukker,

krydder

 og vann

i en matmikser,eller for hånd.


Del deigen i to.

Kle en liten form med bakepapir,og press halve deigen utover.

Legg sjokoladeplatene over deigen,

legg deretter marshmallows over i et tett lag(jeg hadde bare små marsmellows, så da brukte jeg litt mer).



Klapp og form den andre halvparten av deigen flat. Jeg brukte kjevle.


Så lik størrelse med forma som mulig,

på en plastpose eller bakepapir.

vend den forsiktig over marshmallowen.

Ordne så det dekker over hele kaka.

Stek kaka i 200 g ca 40 min eller til den er gylden.

Avkjøl kaka helt.

Vend kaka ut av forma,

deles i små stykker.

Oppbevar kaka i tett boks i kjøleskapet.

Smaker godt sammen med sterk kaffe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

♥ koselig med en liten hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails