torsdag 21. oktober 2010

Bananbrød



Her kommer det en oppskrift på et deilig og saftig bananbrød.
Oppskriften fant jeg inne på denne fine bloggen: Min hjertemat
Dobler du oppskriften får du 2 brød.

4 dl hvetemel


0,5 dl vann

0,5 pk tørrgjær

1 ts salt

2 stk banan
Slik gjøres det:

Bland sammen gjær, mel og salt.

Mos bananene

og ha sammen med det tørre.

Tilsett vann

og bland det til det blir en jevn og fin deig.
Hev tildekket på lunt sted i ca 30 minutter. Jeg bruker ta en en plastikkpose først over bollen og så dekker jeg med ett kjøkkenhånkle. Det syntes jeg fungere bra!


Kna deigen.

 Ha den i en form og etterhev i nye 30 minutter.

Stek i ovnen på 180 grader i ca 20 minutter.
Servér lunken med godt pålegg, kanskje sjokoladepålegg?:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

♥ koselig med en liten hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails