tirsdag 12. oktober 2010

fylt hamburger



Jeg tenkte at idag så jeg vil prøve å ha fyllet som skal være på hamburgeren inni hamburgeren, så da prøvde jeg ut denne oppskriften som jeg har funnet på sparket. Ta det du har i kjøleskapet.


Til 4 pers.

kjøttdeigblanding:
400gram kjøttdeig
1/2 rød paprika
1/4 chilli(kan sløyfes)
gulost i terninger
1/2 boks mais
1/2 løk hakket
2 hvitløksfedd.
sennep
salt
pepper
soltørkede tomater
1egg
litt vann

Dress hamburgerbrødet:
Polarbrød
grønn salat
dressing
ketchup
sennep

Slik gjøres det:

Hakk alle grønnsakene og osten.
Ha kjøttdeigen i en bolle, og tilsett alle ingrediensene til kjøttdeigblandingen. Rør godt sammen til en deig.
Form til 4 like store hamburgere-ca 100gram hver.
Stek gjerne i en grillpanne til hamburgerne er gjennomstekte.
Dress opp polarbrødene med kentchup, dressing, grønn salat og ellers hva du ønsker.
Velbekomme!

2 kommentarer:

  1. Det så interessant ut, garnityret på innsiden. Ble det like bra som på utsiden? :-)

    SvarSlett
  2. Ja, smakte veldig godt syntes jeg:) og en perfekt måte å få barna til å spise grønnsaker:)

    SvarSlett

♥ koselig med en liten hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails